Marketing ali prodaja

Veliko ljudi se moti, ko govorimo o marketingu in prodaji. Vendar kako to, saj je to konec koncev ista stvar. Marketing po angleško seveda pomeni prodajati. To že ampak market pomeni po angleško tudi trg, kar pa se že približa pravilnemu izrazoslovju in sicer besedici trženje.

Torej kako lahko ugotovite ali človek, ki stoji pred vami dela v marketing oddelku ali prodajnemu oddelku? Najprej lahko opazite pripis na njegovi vizitki. Če na njej piše, komercialist potem imate opravka z osebo, ki se pri svojem delu poslužuje vseh elementov s katerimi želi prodati. Tak človek je prodajalec in njegovo glavno orodje je njegov glas s katerim uspe stranko prepričati, da je njegova storitev ali izdelek tista prava stvar, ki jo stranka potrebuje. Če pa imamo opravka z marketing človekom, potem pa se morate zavedati, da imate opravka s človekom katerega glavno orožje je njegova glava. Torej marketing človek mora ugotoviti, kaj je tista prava stvar, s pomočjo katere bodo produkt ali storitev lažje prodali stranki.

Vendar pozor veliko podjetnikov ima na vizitki napačno napisano pozicijo v podjetju. Torej lahko imamo opravka s človekom, ki se ukvarja s prodajo, mi pa bi se z njim želeli pogovarjati o vizualni podobi logotipa in postavitvi le tega v publikacije podjetja. Seveda se lahko zgodi tudi obratno, da stranka želi izvedeti ceno in prodajne pogoje, prodajalec pa o teh stvareh veliko ne ve, daj je njegova naloga poskrbeti za vizualno podobo podjetja in pravilno pozicioniranje barv in logotipa. Torej kaj je prav marketing ali prodaja?

Prav je seveda oboje, vse kar morate narediti je, da človeka poslušate in kaj kmalu boste ugotovili iz katerega oddelka prihaja. Marketing namreč zelo redko prodaja, kvečjemu se celo prodaji izmika, medtem pa ko prodaja dobesedno skače v mimoidoče vse v želji pridobiti podjetju no novo stranko z novim naročilom in svežim prilivom denarnih sredstev.